Jaska i okolicaVijesti

Drvoproizvod obilježio 50 godina postojanja i uspješnog rada | audio

Gost u eteru je direktor tvrtke Igor Leščić

Drvoproizvod Jastrebarsko ovih je dana, točnije 21. svibnja obilježio veliki jubilej – 50 godina svog postojanja i uspješnog rada.

Tijekom niza godina rada ova naša tvrtka osvojila je brojne nagrade i priznanja za uspješno poslovanje i svoje proizvode, a povodom velikog jubileja gost kod Jasminke Erdelj u našem eteru je direktor tvrtke Igor Leščić.

G. Leščić, iskrene čestitke na ovom značajnom jubileju za vašu tvrtku. 

Leščić: Pozdrav vama i svim vašim slušateljima i hvala na čestitkama.

Drvoproizvod Jastrebarsko je utemeljen daleke 1970. godine, a već 10 godina kasnije izgrađena je nova tvornica opremljena suvremenom tehnologijom. Taj kompleks koji je lociran u neposrednoj blizini autoceste i željezničke pruge Zagreb – Karlovac, pa možda je i ta dobra lokacija pridonijela uspješnosti tvrtke, blizina Zagreba i sve moguće prometne infrastruktura, zar ne?

Igor Leščić

Leščić: Drvoproizvod nakon svog osnutka 21. svibnja 1970. pa do preseljenja pogona 26. prosinca 1980. je imao svoj proizvodni pogon u centru Jastrebarskog. Vizije i planovi tadašnjeg rukovodstva bili su izvrsni za daljnji razvoj firme i samim preseljenjem smo dobili, što sami kažete moderan kompleks, a prometna infrastruktura, u svakom slučaju uz kadrovsku infrastrukturu, uz dobar proizvodni program utjecala je na to da smo se uspjeli održati na tržištu 50 godina i da svake godine razvijamo nove proizvode i širimo svoje proizvode na cijeli svijet.

 

 

No, sva infrastruktura i povoljna lokacija, bez kvalitetnog proizvoda ne bi bili dostatni za takav uspjeh.

Leščić: Tu ste potpuno u pravu. Ono što je važno reći za Drvoproizvod je da smo mi u tim prvim godinama krenuli s proizvodnjom lamperije i brodskog poda od jelovine, kasnije taj proizvod polako izlazi iz mode, nakon toga smo 80-tih godina počeli s proizvodnjom parketa, da bi početkom 2000. g. krenuli s proizvodnjom seljačkih podova, evo sada imamo i višeslojne podove koji su završno obrađeni s uljenjem i lakiranjem tako da imamo gotov proizvod koji je vrlo konkurentan i u Hrvatskoj i na svjetskom tržištu.

Sve se to  izrađuje od kvalitetnog hrasta, bukve i jasena kontroliranog porijekla (međunarodni certifikat “FSC”), a moderna i suvremena tehnologija proizvodnje zadovoljava najzahtjevnije standarde svjetskog tržišta. Ukupnu proizvodnju Drvoproizvod manjim dijelom plasira na domaće tržište, a oko 90% izvozi u zemlje Europe i svijeta. Vi kao izvoznici, kako ste doživjeli i preživjeli korona krizu?

Leščić: Kao i svi izvoznici u Hrvatskoj osjetili smo određeni pad prihoda, ali ono što je bila najveća sreća u svemu je da su naša izvozna tržišta vrlo kvalitetna tako da se nama njemačko tržište u doba krize održalo 100%, čak možemo reći da imamo blagi porast na njemačkom tržištu. Imamo određena tržišta, kao Italija i Francuska, koja su bila u potpunosti blokirana, ali vjerujem da će izlaskom iz korone od lipnja pa nadalje naše poslovanje biti uspješnije. Isto tako mogu reći da smo mi prošle godine izlagali na nekoliko svjetskih eminentnih sajmova, na najvećem sajmu podova u Hannoveru, po prvu put smo izlagali u SAD-u u Las Vegasu, tako da je naš cilj daljnje širenje pogotovo na američko tržište i evo rezultati toga su polučeni tako da nam prva količina ide sljedeći mjesec na američko tržište.

Vaši planovi se dakle nisu puno poremetili, mnogi se tuže da im je 2020. g. donijela silne probleme i kritične situacije koje valja prevladati, ali čini se da se to na Drvoproizvod neće odnositi što nam je iznimno drago i zbog očuvanja radnih mjesta i vaše stabilnosti.

Leščić: Naši planovi su očuvanje svih radnih mjesta, čak imamo u planu i povećanje radnih mjesta. Ukoliko će situacija na tržištu biti stabilna, a puno više ćemo znati kroz mjesec dana, planiramo jedan veći investicijski ciklus. Planiramo izgradnju novih kapaciteta, ove godine bi trebali krenuti u proizvodnju peleta, planiramo nabavku profilera za proizvodnju višeslojnog poda i još neke manje investicije. Mi smatramo da se bez ulaganja i bez razvoja ne mogu održati radna mjesta, a jasno cilj nam je kao svakoj firmi povećavati prihode i imati što zadovoljnije radnike i što kvalitetniji proizvod.

Kakva je u ovom proteklom razdoblju krize bila situacija s dobavom sirovine?

Leščić: Što se tiče dobave sirovine, mi možemo reći da smo tu vrlo kvalitetnu alimentirani, imamo ugovor s Hrvatskim šumama gdje nabavljamo sirovine trupaca, imamo nekoliko manjih pogona s kojima surađujemo i od kojih kupujemo elemente i neke druge stvari koje su potrebne za naš finalni proizvod, tako da što se tiče same sirovine nije bio problema, ali najveći problem je što su određena tržišta jednostavno stala i dobili smo otkaze narudžbi. No uz pomoć države, i ukoliko se situacija poboljša a vjerujemo da hoće, smatram da smo uspješno prebrodili ovu krizu.

Tijekom niza godina rada Drvoproizvod je dobitnik brojnih nagrada i priznanja za uspješno poslovanje i svoje proizvode. Otkako ste vi na čelu tvrtke, što biste izdvojili i koje priznanje nam je najvažnije ili najdraže?

Leščić: Dobili smo niz priznanja, no ono što bih ja svakako rekao da Drvoproizvod nije počeo sa mnom niti će završiti sa mnom. Želim zahvaliti svim prethodnicima u ovih 50 godina, svi oni su utkali dio svojih vrijednosti i poboljšali kvalitetu i rad naše firme. Najdraža nagrada je vjerojatno Zlatna kuna od Hrvatske gospodarske komore.

G. Leščiću, što je važno za uspješno poslovanje jedne tvrtke? Jesu li to ljudi, je li to oprema, jesu li to kadrovi?

Leščić: Sve što ste nabrojali. Ljudi bez opreme ne mogu proizvoditi, oprema bez ljudi nije ništa. I kadrovi i radnici i uspješno rukovođenje, kvalitetni strojevi, dobre procjene, dobre investicije, izlasci na svjetske sajmove, proširenje proizvodnih kapaciteta, uvođenje novih proizvoda… Čitav niz faktora utječe na kvalitetnu firmu.

Čestitamo još jednom na velikom jubileju i obljetnici 50 godina uspješnog rada i postojanja i želimo da tako uspješno nastavite u svim godinama koje su pred vama i pred tvrtkom Drvoproizvod.

Leščić: Hvala vam puno na dobrim željama i još jednom pozdrav svim vašim slušateljima i ja se nadam da ćemo uspješno dalje nastaviti naše poslovanje.

Pretraži po oznakama
Back to top button
Close