Jaska i okolicaVijesti

Uz nova pravila u ponedjeljak se otvaraju restorani i kafići, posjetili smo neke

Sugovornici Saša Krljan, Barush Ameti i Stjepan Hrvoj

Samo tri dana dijele nas od otvaranja kafića i restorana.

U ponedjeljak 11. svibnja s radom, naime, mogu početi ugostiteljski objekti, a moći će raditi i oni s terasama i bez njih i to od 6 do 23 sata, pri čemu će im stolovi morati biti udaljeni metar i pol te će se trebati pridržavati mjera zaštite posjetitelja i zaposlenika i najviših higijenskih standarda.

Svima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo, treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama, a nakon odlaska svake skupine gostiju stol, stolice i druge površine koje su gosti dodirivali potrebno je prebrisati dezinficijensom, a prostor redovito prozračivati.

Gosti neće moći ispijati pića na šanku, neće moći čitati novine i na ulazu će morati obvezno dezinficirati ruke, a konobari i konobarice morati prije dolaska na posao (kod kuće) izmjeriti temperaturu.

To je samo dio “novih pravila” koja su objavljena tek jučer, a kojih će se od ponedjeljka trebati pridržavati u svim ugostiteljskim objektima čiji vlasnici ovih dana čiste i peru terase, glancaju stolove, dezinficiraju prostor i sve prilagođavaju posebnim mjerama.

Jedan od njih je i Saša Krljan, vlasnik Haustora cafea na glavnoj jaskanskoj ulici.

 

 

Neizvjesnost zbog korona krize brine i sve ostale ugostitelje, no Saša Krljan ipak optimistično gleda u budućnost.

 

Službeni propisi po kojima će ugostitelji moći otvoriti svoja vrata, objavljeni su kao što je poznato tek jučer, pa neki lokali neće s radom početi odmah u ponedjeljak, no većina hoće, a među onima koji će svoje posjetitelje početi usluživati i na terasama je i slastičarnica Jaska koja, u smanjenom obimu radi već 20-tak dana.

 

Barush Ameti, vlasnik kultne jaskanske slastičarnice ovome još dodaje:

 

Jedan od ugostitelja koji iščekuju ponedjeljak je i Stjepan Hrvoj, vlasnik Cafe cafea na glavnom gradskom trgu, kojeg smo zatekli u radovima postavljanja terase s prednje strane kafića.

 

 

HZJZ u preporukama ističe da je radi sprječavanja širenja infekcije tijekom boravka u ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima potrebno osigurati fizički razmak među posjetiteljima te između posjetitelja i zaposlenika. Prema preporukama, radno vrijeme ugostiteljskih objekata moguće je od 6 do 23 sata. Preporučuje se da se stolovi do dolaska gostiju drže praznima, a pribor servira kada gosti sjednu.

Preporučuje se jelovnike istaknuti na ulazu ili drugom vidljivom mjestu na odgovarajući način u plastificiranom obliku, odnosno preporučuje se ukloniti klasične oblike jelovnika. Moguće je posjetiteljima dati usmenu preporuku ili na koji drugi prihvatljivi način iskazati ponudu hrane i pića, ističu iz HZJZ-a. Preporučuje se i ograničavanje broja posjetitelja. To se može postići tako da se na raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti tako da su stolovi međusobno udaljeni 1,5 metar.

Ulazak gostiju regulira se tako da sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad prethodna skupina posjetitelja napusti prostor objekta. Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5 metar. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju, pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metar. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede udaljeni 1,5 metar od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima koji su namijenjeni za sjedenje više osoba, objašnjavaju iz HZJZ-a.

Posjetitelji također mogu u ugostiteljskom objektu naručiti obrok ili napitak koji će uzeti sa sobom i konzumirati na terasi, odnosno na otvorenome, a kod naručivanja se mora poštovati razmak od 1,5 metra.

Za šankom je moguće naručiti i preuzeti hranu ili napitak bez zadržavanja, a moguće je i posluživanje stajaćih gostiju ako se drže fizičkog razmaka, bez visokih stolova, uz konzumaciju iz ruke.

Kod posluživanja na vanjskim prostorima preporučuje se da se odredi jedan zaposlenik koji poslužuje unaprijed točno određeni broj stolova kako bi se što više smanjilo miješanje zaposlenika i gostiju. Između naplaćivanja usluge i posluživanja pojedinih posjetitelja zaposlenik objekta mora dezinficirati ruke, precizira se u uputama.

Posebna pravila predviđena su i za ugostiteljske objekte u smještajnim kapacitetima i ostale koji imaju buffet način posluživanja pa se tako preporučuje fizički razmak od 1,5 metara tijekom boravka, a naročito tijekom posluživanja obroka na buffet način, osim ako se radi o članovima iste obitelji.

Zabranjuje se posluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Na ulazu u objekt posjetiteljima treba biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku. Također, na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metar između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja.Prilagođeno epidemiološkoj situaciji trenutno se preporučuje da klimatizacijski uređaji budu izvan uporabe te da se prostor prozračuje provjetravanjem, navodi se u preporukama.

Pretraži po oznakama
Back to top button
Close